Wales’i tornaado
Fingerstyle kitarr
Walesi kitarrifenomen Gareth Pearson on vaatamata oma noorusele tõusnud säravaks täheks kitarrimaailmas. Ta on loonud väga omanäolise mängustiili, mis pälvib kõrgeimaid hinnanguid maailma tuntuimatelt mängijatelt ja muusikakriitikutelt. Jan Akkerman on nimetanud teda suurimaks noorema põlvkonna kitarrigeeniuseks ja Tommy Emmanuel oli tema mängust sedavõrd inspireeritud, et kirjutas temast loo, mis kannab nime “Walesi tornaado”.
Gareth hakkas mängima kitarri neljateistkümneaastaselt, inspireerituna Tommy Emmanuel’i kontserdist. Olles vaid 5 kuud harjutanud kitarri, sai temast regulaarne esineja jazziklubides.
Kuueteistaastaselt viib Gareth täide oma suure unistuse ja mängib koos oma suure eeskuju Tommy Emmanueliga kontserdil Walesis. Seejärel kutsusid Tommy Emmanuel ja Jan Akkerman teda osalema nende kontsertturneedel.
Aastal 2008 oli Gareth esmakordselt kutsutud mängima Montreali Jazz Festivalile ning sellest ajast on tema muusikaline tee viinud teda mängima tuhandetele inimestele üle kogu maailma, riikidesse nagu Suurbritannia, Iirimaa, Holland, Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia, Soome, Venemaa, Kanada, USA jne.
“Ma hindan kõrgelt Gareth Pearsoni võimeid. Ta on akustilise kitarri tõeline Suursaadik.”
“Ma olen Gareth’i fänn number üks. Milline suurepärane kitarrist! Tema helilooming on kõrvadele nagu jahe allikavesi kuumal suvepäeval. Tema lavashow paneb kuulajad püsti aplodeerima. Fingerstyle kitarri tulevik on heades kätes.”
“Need, kes on näinud teda mängimas, nõustuvad, et Gareth Pearson on eriline anne. Fingerstyle pürotehnika koos plahvatusohtlike soolodega teeb Pearsonist ühe põnevaima akustilise kitarri mängija tänapäeval”
Võimsaim kitarrielamus läbi aegade
Repertorio:
La Primavera, A. Vivaldi
Allegro
Adagio
Allegro
El Verano, A. Vivaldi
Largo,Presto
Presto
El Otoño, A, Vivaldi
Allegro
Adagio
Allegro
El Invierno, A. Vivaldi
Allegro
Adagio
Presto
Encore (sujeto a cambios)
SINFONITY - see on maailma esimene elektrikitarri virtuooside orkester, mis sündis Hispaanias, paljude väljapaistvate kitarristide sünnimaal.
SINFONITY - see on uskumatu energia, hulljulge ja ennekuulmatu viis sulandada klassikute meistriteoseid heavy metal mängumaneeri ja soundiga.
Peale SINFONITY debüüti Merida amfiteatris olid nii publik kui meedia absoluutses vaimustuses.
Võimsaim kitarrielamus läbi aegade!
Baroki ilu kitarril
Heinrich Ignaz Franz von Biber “Müsteeriumisonaadid“
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644-1704) “Müsteeriumisonaadid”. “Müsteeriumisonaadid” on programmiline muusikatsükkel Jeesuse eluloost. Böömi-Austria helilooja H. von Biber komponeeris tsükli “Müsteeriumisonaadid” arvatavasti 1676. aastal. See koosneb sonaatide triloogiast-viieteistkümnest sonaadist ja tsüklit lõpetavast passakaljast, ning oli algselt mõeldud esitamiseks viiulile ja orelile. Kitarrist Heiki Mätliku seades kõlab Heinrich von Biberi tsükkel esmakordselt klassikalisel kitarril.
Heiki Mätlik on solistina ja kammermuusikuna andnud kontserte Euroopas, Põhjamaades, Baltimaades, Venemaal, USAs, Canadas, Austraalias, Jaapanis, Argentinas ja Hiinas. Tal on ilmunud umbes poolsada CD ja DVD plaati, sealhulgas koostöös firmade Harmonia Mundi (USA), Warner Music comp. (USA), Antes (Saksa) ja Forte (Eesti). Ta salvestanud kaasaja autorite Astor Piazzolla, Joaquin Rodrigo, Julian Arcase ja Eesti heliloojate Kuldar Singi, Ester Mägi, René Eespere jt. loomingut, kui ka Max Regeri tsellosüitide ja J.S. Bachi lautoteoste seadeid kitarrile. Alates 1990 a. on Heiki Mätlik Eesti Muusikaakadeemias klassikalise kitarri õppejõud.
Päikeseloojangu kontsert
kitarrid, mandoliin, laulud ja jutud
Lisapalad:
Ansamblit Ruja pole juba veerand sajandit, ansambel Jäääär on veerandsada aastat vana. Eelmainitud kollektiivides karastunud kitarristide duo Jaanus Nõgisto & Tõnu Timm on aga päris noor. Kuigi ekspertide eest oma käekirja päris ei peida, on meestel eesmärk teha midagi hoopis teistmoodi - kes kuulnud ja käinud, ütlevad, et see on õnnestunud. Ega maailmas ei meenugi hetkel rohkem ühtki mandoliini-havaikitarri duot. Tõsi, laval on neil enamasti palju põnevaid kitarre - mõni plekist, mõnd mängitakse metallpulga ja küünistega, lisaks veel musta mandri kalimba ehk mbira. Aasta 2013 detsembris sai valmis esimene plaat “Eesti Kuningriik”. Juhan Viiding kinkis nimelt millalgi 70ndail Jaanusele samanimelise lauluteksti, mis lauluks sai alles nüüd, tsensuurivabas Eestis. Viisid on omad, jutud ka. Kaasas on Hiiumaa randade pärimust (Jaanuse juured ju Kõpus), viiteid maailmamuusikale, country-bluesi, kelti mõjutusi, ulakusi... Esikplaat nomineerus aasta parimate folkplaatide seas. Aasta 2015 lõpuks sai valmis album “Tulevikupärimused”, meeste endi meelest küpsem, aga ikka samas “omas” vaimus. Duol on olnud rõõm osaleda Tallinn Music Week’il, Kassari Kitarripäevadel, Hiiu Folgil, Augustibluesil, Viru Folgil, tegi 2 suvel kaasa suvelavastus-kontserdeil “Õhtust, Leon!”. Jaanus Nõgisto ja Tõnu Timmi muusikat on tutvustatud briti raadiojaamas BBC-3, plaati on kiidetud briti folgiajakirjas fRoots, samuti on CD jõudnud World Music Charts Of Europe edetabelisse.
Nüüd läks jutt asjalikuks - Jaanuse ja Tõnu kontserdid on aga reeglina lõbusad!
Muusikanäiteid on leida Spotify’s või kodulehel: nogistotimm.com Uue, kolmanda plaadi lugusid hakkab ehk imbuma FB aadressile facebook.com/TonuTimmJaanusNogisto
<Suurimaid kitarrilegende
Sylvius Leopold WEISS (1686-1750)
Suite N° XXV “L’infidèle“
Domenico SCARLATTI (1685-1757)
Quatre sonates
Carlo DOMENICONI (1947)
Variationen (über ein anatolisches Volkslied)
Antonio LAURO (1917-1986)
Variaciones sobre un tema infantil
Leo BROUWER (1939)
Tres Apuntes
Astor PIAZZOLLA (1921-1992)
Cinco piezas para guitarra (written for Roberto Aussel)
“Erakordselt peen ja värvikas muusik..”
“Uus kuningas klassikalise kitarri areenil...”
Roberto Aussel on erakordselt peen muusik ja huvitav interpreet. Sündinud 1954. aastal La Plata’s, Argentinas, hakkas ta kitarri mängima seitsmeaastaselt. Pärast õpinguid Jorge Martinez Zarate juures, võitis Aussel esikohad maailma mainekaimatel kitarrikonkurssidel, Radio France, Porto Alegre Brasiilias ja Alirio Diaz’i konkursil Venetsueelas.
Sellest ajast on Ausseli tuntus vaid tõusnud kõikjal üle maailma ja ta esineb regulaarselt Euroopas, Lõuna-Ameerikas ning viimasel ajal eriti Ameerika Ühendriikides (Boston, Los Angeles, San Francisco, Dallas, New York).
Tema repertuaar ulatub läbi sajandite kaasajani, hõlmates ka paljude Ladina-Ameerika maade folkmuusikat. Aussel on inspireerinud paljusid heliloojaid, Marius Constant, Marlos Nobre, François Rosse, Norbert Leclerc, José Luis Campana, Francis Schwartz, Juan María Solare, Francis Kleynjans, Bob Wander, Carlos Grätzer, Edmundo Vasquez ja Pascale Jakubowski on kirjutanud talle muusikat. Aastal 1981 kirjutas Astor Piazzolla oma esimese kompositsiooni kitarrile, nüüdseks legendaarseks saanud “Viis pala” just Roberto Aussel’ile.
Lisaks oma ülemaailmsele kontsertkarjäärile ja õpetamisele on Roberto Aussel alates 1983 aastast juhtinud Pariisi kirjastuse Henry Lemoine kitarrimuusika väljaandeid.
Aastal 1999 omistati Aussel’ile mainekas Argentina auhind “KONEX DE PLATINO”.
2016 sai Roberto Aussel Hispaanias elutööpreemia.
Rio kuuvalgel
Käesoleva aasta festivali lõpetavad lummava häälega Afro-Brasiilia päritolu laulja Nega Lucas, Latin Grammy’ga pärjatud suupillisensatsioon Gabriel Grossi ja üks unikaalseimatest brasiilia kitarristidest Daniel Marques. Kolme muusiku ühine tee viib kuulajad Brasiilia muusika rikkuste sügavusse ning seni veel avastamata radadele.
Kitarristuudio “Akord”
Tallinna Muusikakeskkool
Kiili Kunstide Kooli kitarritrio:
Aisha Mathaler
Kermo Kütsen
Erkki Laagriküll
Rakvere Muusikakool
Sound Music kitarristuudio
Nõmme Muusikakool
Oskar Jonathan Reini, Marten Roots, Harald Trass
Tabasalu Muusikakool
Viimsi Muusikakool
Saue Muusikakooli kitarriorkester:
13. juuni
Vanalinna muusikamaja, Uus 16c
15. juuni
VHK kunstihoone, Olevimägi 8
16. juuni
Vanalinna muusikamaja, Uus 16c
15. juuni
Lauluväljaku klaassaalis
Tiit Peterson